har-du-rad-att-vara-din-egen-it-support

Det är mycket att hålla reda på i dagens IT-miljö, och krånglande teknik kan ställa till stora bekymmer. När ditt företag drabbas av teknikstrul känns det tryggt att ha ett serviceavtal anpassat för just era behov, och som garanterar snabb support utförd av erfarna experter. Läs mer om hur ett serviceavtal för IT-support gynnar er verksamhet.


Tre vinster med IT-support för ditt företag

Ett IT-supportavtal kan liknas vid att ha en extern IT-avdelning, som finns till för att ni ska kunna få snabb hjälp med både löpande och akuta lösningar och åtgärder. Här är tre fördelar för dig och dina kollegor.

Sänk dina kostnader – extern IT-support är kostnadseffektivt

En del företag föredrar att ta hand om sin egen IT med interna resurser, och inte ta hjälp utifrån. För att detta ska fungera i en krävande vardag måste dessa medarbetare vara mycket erfarna och kompetenta inom IT-området. Uppdateringar dyker också upp löpande och det blir allt mer komplicerat att veta vilka programversioner och enheter som är kompatibla med varandra. Många gånger resulterar därför intern IT dessvärre i halvknackiga lösningar, vilket blir resurskrävande och dyrt i längden. Om man räknar samman alla faktorer blir det ofta betydligt dyrare än att ha supportavtal med en extern partner. När du har tillgång till snabb och kunnig support är det även möjligt att vara proaktiv och upptäcka eventuella IT-problem tidigt, vilket kommer att bidra till lägre kostnader och underlätta vardagen för er på företaget.

New call-to-action

Spara tid och lägg fokus på rätt saker – för att öka er affär

När du och dina kollegor inte behöver bekymra er om att hänga med i alla detaljer inom IT-utvecklingen, och slipper släcka bränder när någon enhet plötsligt strular, kan ni fullt ut fokusera på era huvudsakliga arbetsuppgifter. Det handlar om att värdera tiden rätt och att ge varje medarbetare förutsättningar att utvecklas och bli ännu bättre inom just sitt område. Ert fokus ska ligga på era kunder, inte på den egna IT-miljön.

Hitta en lösning som passar just er – med skalbara avtal

Att ha en extern IT-avdelning innebär sällan några gigantiska förändringar eller helt nya system. Oftast går det fint att komma igång med att hantera era olika enheter utifrån er befintliga utrustning. Se dock till att välja en partner som erbjuder flexibla och skalbara SLA-avtal (Service Level Agreement). Då är ni med och bestämmer hur det ska se ut från början, och kan justera det längs vägen när nya behov uppstår. Det är också viktigt att välja en leverantör som har lång erfarenhet och all den IT-kompetens just ni behöver. Vi på Kullander sålde vår första Mac redan 1990 och Apple har varit en del av vår vardag i över 30 år. Om ditt företag använder Apple-produkter kan du därför tryggt vända dig till oss – vi för dokumentation, hjälper till med administration av enheter, upprätthåller säkerheten och har förkunskap om varje uppsättning och installation när du behöver support.

Kontakta Kullander

Är det så att ert företag är intresserade av att hyra IT-utrustning? Kontakta då oss på Kullander så berättar vi mer. 

Läs om Säker IT på Advokatfirman VICI

New call-to-action